kocaya kaçamamış Esma ve kendisini Ferhat zanneden Murakkış

 

Minareden atlarım bayramınızı kutlarım!

Üzgünüm büyükler corona var hala ellerinizi öpemicem. Arkadaşlar sebebi ziyaretimiz belli. Meteliğe kurşun atıyoruz hatta çoğumuzun o kurşunu alacak parası bile yok.. Babam polis olduğu içün ben biraz şanslıyım dostlar ondan birkaç mermi aşırırım. Yalnız bu sene de iyi elektirik/su/doğalgaz faturası yaptı he! Coğrafya kaderdir ey sevgili dostlarım.. dünya da beşten büyüktür.. Doğu ve batıya inanmam kuzey güney de nedir? televizyon dizisi mi? bilmem kaç yılında Mekke’nin yıllık gerinin 870 bin dinar Bahreyn’in de bir milyon dirhem olduğunu biliyor muydunuz? Yani en azında eğer doğru saydıysam böyle.. Hemedani’nin kitabında –ki kendisi hakla yürüyeli bir bin sene felan olmuştur- bu bilgi geçiyor. Linki aşağı bıraktım oradan bakarsınız.. Lütfen bu cümleyi bir instagörl söylemiş gibi okuyun.. Biraz şımarık, biraz küstah, biraz kendini beğenmiş biriymişim gibi.. Neden ben de fakir ama gururlu bir genç olamaz mıyım? Yönetmenim şu arkadaki fon müziğini değiştir misin yeşilçamda değiliz!


Neyse neyse gönül dostları ben pdf de sayfasını bulana kadar yoruldum. Yapın işte bir şeyler yahu.. Bakınız arkadaşlar bir Ortadoğu ülkesi olmamıza rağmen ne bir petrol ne bir altın ne bir gümüşümüz var.. Adamlar bin yıl evvelinde bizden zengin oh maşallah.. Tabi sizin de ''ee Hindistan’dan Afrika’dan Habeşistan’dan Yemen’e oradan da diğer bölgelere ticaret mallarının dağıldığını ve bu yüzden ticaretten de çok kâr elde ettiklerini söylediğinizi duyar gibiyim.. Eyvallah tamam dediğiniz gibi olsun hani nerede bizim ipek yolumuz? Kral yolumuz? Baharat yolumuz? Nerede Alper Tunga? öldü mü? Acun ıssız kaldı mı? Çin seddimiz nerede? Tamam o bizim değildi eyvallah.. Ama Yarabbelalemin ey yüce rabbim ey yeryüzünün ve tüm kainatın yaracısı yüce rabbim bizi neden en zor similasyona attın? Neden buranın insanlarını diğer ülkeler kıskanıyor? Kahkaha efekti ekleyelim şuralara.. Ben neden bu yazıyı yazmaya başladığımı unuttum.. Buraya da banka müşteri temsilcisine bağlanırken dinlediğimiz o tabancam olsa da kafama sıksam tadında müziği koyup düşüneyim..

            Evet arkadaşlar geldim.. Alper Tunga’dan haber alınamıyor kendisi en son Kalahari Çölü'nde Serap'la görülmüş Fakat Acun da ıssız adam fliminin yeni versiyon çekimleri için kendince oyunculuk eğitimleri alıyormuş.. Ne diyelim Alper Tunga’ya mutluluklar Acun’a da başarılar dilemek düşer bize..  

            Ben buraya bir nasihat için geldim. Gençler ve ben.. Gençlerle Başbaşa hani o lise rehberlik hocasının önerdiği Ali Fuat’ın kitabı.. Allahım asla konuya girememe gibi bir durum hasıl oldu bana! Tamam nasihatim şudur.. burayı da sanki ferman veren bir padişah gibi okursanız on numara beş yıldız olur.. Vallahi bazen yazmanın zor bir iş olduğunu düşünüyorum.. Ya da ben çok çaylak olduğum için yansıtamıyorum o saçma heyecanımı el ve mimik hareketlerimi acaba nasıl yazıya aktarsam diye düşünüyorum.. Herkes umutla wp grubunda seçmeli derslere kontenjan açılsa da dersi seçip bu sene mezun olsak diye bakıyor ben ise aman ya mezun oluruz şimdi şu şiiri tercüme edeyim de diye düşünüyorum. Evet gelmek istediğim nokta tam da bu arkadaşlar. Eğer alnınıza yazılmadıysa hani ya buna benzer bir emare yoksa kaderinizde aman diyim Cahiliye şiirine bulaşmayın. Evet evet ben daha demin bir şiir tercümesi yaptım Tarafe b. Abd’dan. Aman yarabbelalimin o neydi ?? Bakın şimdi Marakeş diye biri varmış bir de Avf’ın kızı Esma bunlar birbirlerini seviyormuş ama aynı zamanda da Avf Marakeş’in emicesi oluyormuş. Yani Marakeş ile Esma kuzen emmi çocukları.. Ama Marakeş bir ara Yemen’e gidiyor ve o ara Avf kızını Muradi ile evlendiriyor.. Al başına belayı şimdi tercüme et bakalım tercüme edebilirsen o behbaht satırları.. Neyse canım Esma da hayır baba diyip kaçsaymış Marakeş’e kocaya ne uğraştırıyorsun bizi zilli! Demek gönlün yokmuş senin de.. Kocaya kaçamamış Esma ve kendisini Ferhat zanneden Marakeş'in çakma Ferhat-Şirin/Leyla-Mecnun aşkı sizlerle.. Kulaklarım çınlıyor! Tarafe mezarından kalkıp sen mi geldin? Aman bu ne zahmet.. Kulaklarım uğulduyor arkadaşlar hem metin tercümesi hem Cahiliye şiiri beni yordu. Hadi eyvallah metin tamam da şiir ne işimize yarayacak? Okuyun geçin kardeşim yormayın bizi. Benim kafam çok karışık arkadaşlar zaten bu yazıyı da nasıl yazdım bilmiyorum bi zaman et atın bitirin siz sonunu.. Okuduğunuzu biliyorum yorumlara gelin alttaki şiiri okuduktan sonra

قد ذهبت سلمى بعقلك كلّه، # فهل غير صيد أحرزته حبائله

كما أحرزت أسماء قلب مرقّش # بحبّ كلمح البرق لاحت مخائله

و أنكح أسماء المراديّ، يبتغي # بذلك عوف أن تصاب مقاتله

فلمّا رأى أن لا قرار يقرّه، # و أنّ هوى أسماء لا بدّ قاتله

ترحّل عن أرض العراق مرقّش # على طرب تهوي سراعا رواحله

إلى السرو، أرض قاده نحوها الهوى، # و لم يدر أن الموت بالسرو غائلة

فغودر بالفردين، أرض نطيّة، # مسيرة شهر دائب لا يواكله

فيا لك من ذي حاجة حيل دونها، # و ما كلّ ما يهوى امرؤ هو نائله

لعمري لموت لا عقوبة بعده # لذي البثّ أشفى من هوى لا يزايله

فوجدي بسلمى مثل وجد مرقّش # بأسماء إذ لا تستفيق عواذله

قضى نحبه وجدا عليها مرقّش، # و علّقت من سلمى خبالا أماطله‏

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

dumanlı dağ

Biraz Ortaya Karışık

Biraz da Türkçe 2