Biraz da Türkçe 2

Selamun aleykum bizi bilen bilir, bilmeyene de biraz kendimizi anlatalım. Hesap adımdan da anladığınız üzere üşengeç bir yapıya sahibim. Ve ben buna rağmen oturdum bu dersin (dil tarihi) sınavına çalıştım. Peki çok sevgili hocamız ne yaptı? Matematik sınavı gibi bir sınav kağıdı uzattı bize… (Yönetmenim tam burda ben acıların kadınıyım şarkısını girer misiniz?) Tabi o kör olası şeytan yok mu o şeytan?! Sınavda bırakın sol kulağımdan sağ kulağımdan bile bana kimsenin duyamayacağı sadece benim duyabileceğim bir sesle hadi kopya çek ne olacak ki bir kereden deyip bana kopya çekenleri göz ucuyla gösterdi. Yalnız şeytanımda amma yüzsüz bir şeymiş ben kovuyorum o geliyor ben sessiz kalmak istiyorum o benle sohbet etmek istiyor.. (aynı işi düşen arkadaş gibi) Neyse öyle böyle kırk dakikayı bitirdik. Ayaküstü arkadaşlarla sınav kritiği yaptıktan sonra yönetmenim seslendi Ebru Gündeşten Bir Daha Bu Yolları Aynı Hevesle Yürür Müyüm? şarkısını veriyoruz ona göre role gir dedi. Bende zaten yıkığım biraz daha omuzlarımı düşüreyim diye içimden geçirdim. Yağan yağmur altında birkaç göz yaşı dökme ihtimaliyle tramvaya kadar yürüdüm.. Tamam şimdi kaseti arkadaşlardan ayrıldığım kısma geri sarıyorum hızlıca çünkü böyle olmadı.. Kendime olan benim kırk dakikama oldu ama yav benden değerli mi  deyip yönetmenimden ünlü ozan Michael Jacksondan Beat It türküsünü açmasını istedim.. Doğrusu bu ünlü ozanımızı kalabalıkta dinlemekten kaçınıyorum çünkü birden sokağın ortasında nadide türkülerini çığırtmaktan ve ansızın abidik gubidik hareketler yapmaktan korkuyorum.
Neyse biz bugün buraya kutsal bir amaç için toplandık bu kadar sohbet ettikten sonra inşallah hep birlikte Kufelilere gazel okuyacağız. Geçende nerde kaldığımıza bir bakıp gelecem bilmiyorum belki de gelemem ben gelemezsem siz önceki yayına gelin

Geldim ..
Kufelilerin hakkını da yemeyelim. Adamlar yaşadıkları konum olarak Baralılara göre İran'a daha yakındırlar. Ve bu yüzden yapılan her türlü munasebetlerde ister istemez dilde bir yozlaşma meydana geliyor.. Şimdi sorarım size Kufelilerin suçu günahı nedir? Hata yaptıklarında onlara bu kadar yüklenmek hangi kitapta yazar hangi vicdana sığar? Kufeliler Basralılardan dil şahidi alırken Basralıların Kufelilerden bunlara güven olmaz düşüncesiyle kesinlikle hiçbir dil şahidini adam yerine koymayıp Kufelilere burunlarının ucuyla bakmaları ne kadar doğrudur ? (bu aralar gramer konusunda hatalar yapıyorum o yüzden düşen düşenin dostudur yanındadır.. Bozacıya şahid şıracı arıyorum bir başka deyişle) Tamam Kufeliler öznel bakış açısını kabul etmiş, şiirin şairine bakmadan şiiri kim okuduysa şiiri okuyan kişiye ithaf etmiş ve hoyrat bir mizaca sahip olabilirler ama Basralılar bir kere bile olsa hiç sordular mu Kufelilere siz neden böyle yapıyorsunuz diye?! - Aslında bu sorunun cevabını bende bilmiyorum sormuşta olabilirler sormamış olabilirler de (buraya alnı terleyen bir emoji bırakıyorum) Yalnız burda Abbasileri de zikretmeden geçemicem çünkü kendileri bu çekişmeyi fırsat bilip Kufelileri asgari ücrette çocuklarına hoca olarak tutmuşlar ne yol ne de yemek parası vermişler..

Şaka şaka

Abbasilerde konum olarak komşusu sayılan Kufelileri - eh kız alıp vermiş ve akraba olmuş ta olabilirler- kendilerine yakın tutup ilim alanında alış veriş yapmışlar ve Kufelilere verdikleri hediyelerle yağlama cilalama işlemini bir güzel yerine getirmişler. Burda başı yanan Ebu Esved Eddueliyi de zikretmeden geçemicem.. Olanlar hep ona olmuş o filmlerde bildiğimiz meşhur gerilim müzikleri o sahaya girdiği zaman çalmaya başlamış.. Neden mi böyle söylüyorum? Çünkü Ebu Esved baba Hz Ali'ye yakınlığı ile bilinen hatta tabiri caiz ise Hz Alinin kankası olan biri.. Ee tabi bunu duyan Muaviye taraftarları durur mu aslaa.. Vicdansızlar Ebu Esved onlardan kız almasına ve komşuları olmasına rağmen basmışlar paparayı kocaman adamlar.. Hatta Ebu Esved baba akrabalarına misafir olduğu bir gece akrabaları vay babam sen nasıl Ali taraftarı olursun diye onu dışarda görüp taşlamışlar –mecazi anlamda taşlama değildir bildiğimiz şeytan taşlama gibi taşlamışlar adamı (buraya da kanayan gül)- üstüne de utanmadan biz seni taşlamadık vallahi Allah seni taşladı demişler.(lan bari Allah adına yemin etmeseydiniz) Ebu Esved’e boşuna baba demedim taşı gediğine şu sözleriyle koymuş.. Ben hata yapmadım ve eğer Allah birini taşlayacak olsaydı bana hata yapanları taşlardı.. Hadi bir kavga hadi bir kan davası

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biraz Ortaya Karışık

Biraz da Türkçe..